Týmy mladších žáků v žákovské lize (ŽL) U14 si vytáhly Černého Petra. Začínají soutěž nesmyslně brzy na začátku září, kdy by se mohly ještě připravovat, zároveň netlačit na nuceně brzký začátek srpnové přípravy a děcka by měla být ještě někde u vody a chodit po horách… To je systémový povzdech nad možnostmi a realitou termínové listiny, leč „průmyslová výroba“ ČBF si žádá své.
G1, BK Basketpoint Frýdek-Místek : SK UP-BCM Olomouc 56 : 61 (12:18, 9:19, 23:14, 12:10)
Body: Pazdera 25-TH 10/5, Broda Jan 16-11/2, Neduchal 6, Mlčoch 5-3/1, Broda Jakub 4, Paluda, Přindiš 2, Sikora 1-2/1, Nevrlý, Stašek a Trefil 0.
TH 26/9 = 35 % F- 17 Trojky: 0
G2, BK Nový Jičín : SK UP-BCM Olomouc 39 : 113 (9:39, 10:30, 13:21, 7:23)
Body: Pazdera 46-10/6, Přindiš 14-4/2, Broda Jn 10-3/2, Trefil 10, Broda Jk 8-6/2, Nevrlý 8-2/0, Sikora 6, Mlčoch 5-5/1, Paluda 5-3/1, Stašek 1-2/1.
TH 35/15 = 43 % F- 17 Trojky: 0
Za prvními soutěžními zápasy se cestovalo do Frýdku-Místku a druhý den do Nového Jičína. Přiznám se, že více než utkání se mi na mysl vkrádaly a rušivě působily neodbytné myšlenky, jak dlouho ještě budeme hrát, než nám to potřetí (?!?) zavřou a zda nemám rovnou z batohu vyhodit do popelnice kvanta všech těch podělaných certifikátů a potvrzení, které musíme po rodičích vyžadovat a kterými si otravujeme život, a v konečném důsledku ho vlastně nežijeme. To píšu jako dvěma dávkami naočkovaný a stále bezpříznakový jedinec.
Basketbalově, výsledkem výletu na sever Moravy byla dvě vítězství, každé však dosáhnuté naprosto odlišně a zejména podmínky a okolnosti je nutno zohlednit a něco o nich vědět, než by si laik po shlédnutí výsledku řekl, že v sobotu „to bylo slabší, ale v neděli už dobré“. To se pak baví hluchý s němým. Zatímco ve Frýdku (nebo Místku?, Danielo, poraď) to po poločase vypadalo na klidné dohrání, ale na konci jsme hráli fakticky o holý výsledek, v Novém Jičíně naopak po první Q. bylo se vším respektem k hráčům a kolegovi kouči domácích „vymalováno“. Ukazuje se, jak zvláštně poslední dva, resp. tři roky míchají kartami a jak dlouhodobá práce s akcentem na vytváření ročníkových týmů může nést ovoce.